Rugova nisi me sukses ndërtimin e Pallatit,
që e quajmë Pavarësi.
UÇK i vuri kulmin me sukses.
PDK dhe LDK pas lufëts me sukses i vodhën dyert
dhe dritaret e Pallatit. Madje, Pallati mbeti edhe pa fasadë (fytyrë)..
Shpesh
herë sillen në facebook video apo shkrime të dy personaliteteve
shqiptare, që i kanë vënë vetes për detyrë sipërore, në
grahmën e fundit, të dokumentojnë se Rugova ishte tradhtar. Ata
për t' i certifikuar atij tradhtinë, përkujtojnë praninë e tij
në LKJ, edhe pse aty ka qenë edhe shumë personalitete tjera, madje
edhe ata që e shpallin renegat. Ai fakt merret si provë
përjashtuese vetëm për Rugovën. Për Isa Mustafën nuk është aq
penalizuese anëtarësia, sa angazhimi brenda sistemit. Në akuzat e
tyre nuk respektohet asnjë parim etik, asnjë qëndrim filozofik,
asnjë qëndrim politik dhe asnjë qëndrim njerëzor. Për të
gjykuar drejtë nuk mund të përjashtojmë rrethanat, sistemin,
gaditshmërinë e fuqive të mëdha dhe kryesisht gjendjen tonë
ushtarake. Nuk mund të gjykojmë si një këngëtar folklorik dhe të
prodhojmë heronj sipas porosive apo përbërjes së odës. Madje
edhe duke përjashtuar dy faktorë kryesor: kohën dhe mundësinë.
Kohën dhe perceptimin real të asaj epoke. Edhe atë, qëllimisht
duke shpërfillur Deklaratën e 2 Korrikut 1990 me të cilën
abrogohej rezoluta e KNÇ e vitit 1945. Mund të merret me mend se
edhe ata delegatë që shpallën Kosovën si njësi të pavarur
dhe të barabartë në kuadër të federatës apo konfederatës
jugollave, ishin komunistë. Duke pasur parasysh rrethanat e
atëhershme, ajo deklarata ishte e barabartë me një revolucion.
Nëse pranojmë shpifjet publike të Qosjes dhe Demaçit për
Rugovën, atëherë Rugova renditet në rangun e njëjtë me Ceno
Kryeziun dhe Rrahman Morinën. Elitën komuniste shqiptare në
Jugosllavi, nuk e quan Qosja tradhtare, por Rugovën. Për Fadil
Hoxhën shprehet me mirënjohje edhe pse kishte shfuqizuar vendimet e
Konferencës së Bujanës. Ky është hero i popullit, Rugova është
tradhtar që kishte shpallur Kosovën Njësi të Pavarur.
Nëse
Rugova ishte tradhtar pse kishte qenë anëtarë i LKJ, atëherë aty
duhet përfshirë mijëra shqiptarë, madje edhe kryeakuzatorin
Qosja, por jo Demaçin. Qosja shan Rugovën edhe pse ka regjistruar
LDK-në në Beograd, por vet nuk kanë pasur guxim të regjistrojë
një parti të veten në Tiranë. Ai as nuk thotë cila ishte
mundësia tjetër. Madje, as nuk tregon se ku duhej regjistruar apo
duhej ngelur si parti ilegale kaçakësh jashtë institucionale, që
Millosheviçi ta shpallte organizatë terroriste dhe ta eliminonte.
Ata duke portretizuar Rugovën si kuisling, shkaktojnë një presedan
të rrezikshëm sepse edhe Ismail Qemali, Hasan Prishtina e Pashko
Vasa e shumë tjerë, ishin nëpunës apo deputet në mexhlisin
osman, që i shërbenin Perandorisë.
Pra, nëse pushteti ekzistues i
asaj epoke merret si kolaboracionizëm, atëherë ne nuk kemi
prodhuar histori, por një kronikë mercenarizmi. Vlerësimi
objektiv, përjashton preferencat vetjake. Edhe xhelozinë. Me
elozhet për Titon dhe Enverin dëshmojmë për një qëndrim difuz
sepse ata dy nuk mund të jenë kurrë të mirë së bashku: ose
njëri, ose tjetri. Për Qosen që të dy. Tito nuk ka qenë i mirë
për shqiptarët. Dëbimi masovik i shqiptarëve në Turqi qe bërë
derisa Tito sundonte Jugosllavinë. Nëse Tito paska qenë i mirë
siç shkruan Qosja, atëherë ta shpallim edhe atë hero. Për
Rugovën qenka mëkat pse ka qenë anëtar i partisë së Titos, por
jo për Qosjen pse ka shkruar elozhe për themeluesin e asaj partie.
Këtu nuk ka as logjikë, as koherencë, as qëndrim prej dijetari,
as qëndrim dinjitoz. Ai gjykim është paralogjizëm dhe paradoks i
llojit të rrallë.
Shpallja
e Rugovës tradhtar ka dhe do të ketë pasoja
të
mëdha për kombin e vogël. Ai denigrim rrënon përkufizimet
semantike,
që përcaktojnë njerëzit si të tillë. Një pjesë
bukur
e madhe e popullit, ka mendim miratues për të. Edhe
në Perëndim u konsiderua si Gandi i Ballkanit. Vështirë
të gjendet në Perëndim njeri, që do të kishte mendim negativ për
të. Nëse
Rugova paska punuar për Serbinë, atëherë kjo dmth. se
Serbia
kishte angazhuar një shqiptar për ta bërë publike diskriminim dhe
segregacionin tonë. Ai mendim na sugjeron të shpallim hero
Millosheviçin, që paska ndihmuar Rugovën të afirmojë çështjen
shqiptare dhe terrorin e Millosheviçit.
(Merreni
me mend këtë skizofreni bipolare.)
Rugova kur
vlerësohet në një kontekst kohor konjuktural, atëherë nxirren në
shesh postulate tendencioze dhe ekskomunikuese, por edhe ekstremiste.
Për ta vlerësuar drejtë Rugovën pikë së pari duhet njohur
qëndrimin e tij dhe epokën, kur po sillej ai ashtu siç nuk e
kuptonin ne. Edhe në Afrikën e Jugut ka pasur njerëz, që do të
kishin dashur hakmarrje kundër të bardhëve, por kjo nuk ishte
filozofia e Mandelës. Ja çfarë thotë ai në biografinë e tij: "
Unë
dija shumë mirë se shtypësi duhet të jetë poaq i lirë, sa edhe
të shtypurit. Një person i cili ka rrëmbyer lirinë tjetrit, ai
është i burgosur nga urrejtja e tij, ai është i ngujuar pas
hekurave të paragjykimeve të tij dhe mendje ngushtësisë. ( ... )
Kur kapërceva pragun e burgut, ky ishte misioni im: t'ua kthej lirinë
njëkohësisht të shtypurit dhe shtypësit. "
Ai
nuk dëshironte ta infektojë popullin e vet me urrejtje, siç e
kishte bërë aparteidi të vetin. Këtë nuk e dëshironte as
Rugova. Urrejtja
lehtë i imponohet popullit, por nuk mund të kontrollohet pastaj.
Ata
që kanë lexuar Albert Camus sigurisht kanë lexuar edhe mendimin e
tij se të kesh frikë nga lufta, është njëra ndër të arriturat
më të mëdha të shekullit XX. Edhe psikologët thonë se frika
është një emocion, që mbron
njeriun
nga rreziku. Të kesh frikë në Perëndim është më se normale. Të
kesh frikë në Ballkan është krim që nuk falet, por në anën
tjetër, të falin shitjen e drogës, edhe vjedhjen, edhe
plagjiaturën, edhe rrënimin e shtetit, mirëpo
kurrë drojën.
E
pse, kur me
frikë nuk shitet drogë, me frikë nuk vidhet, me frikë nuk
rrënohet shteti. Tek të gjithë popujt e botës shumica ka frikë
nga lufta dhe shumica nuk flijohen. Rugova kishte frikë nga lufta,
jo vetëm për veten, por kishte frikë nga ploja, nga
përgjegjësia, nga
kërcënimi serb permanent.
Nuk është dobësi të kesh frikë nga
lufta në qytetërimin post heroik, por të jesh kundër luftës në
një shoqëri kreshnike, folklorike, fisnore, ku trimi apo mafiozi
i
pasur, vlerësohet dhe nderohet me më
shumë përulje, se
sa
shkencëtari madh, është
tradhti.
Frika
është është
turp që nuk falet. Sepse aty motivohet të vdesë tjetri, sepse aty
sublimohet vdekja e tjetrit, sepse këndohet sakrifica e tjetrit,
sepse i duartrokasin flijimit të tjerit, sepse madhërohet, gjoja me
empati e mirënjohje, tragjedia
e
tjetrit, por vet, vet i bëjnë bisht çdo akti, që mund të
rrezikojë jetën.
Adem Jashari nuk u sakrifikua për t' u krenuar
apo mburrur dikush me veprën e tij, por e ka bërë për lirinë
dhe harmoninë brenda kombit, jo për armiqësimin e tij dhe ndarjen
në taborre atdhetare dhe mercenare. Askund
në botë nuk lufton shumica. Askund në botë nuk janë shumica
trima. As tek ne, jo. Nuk është trimëri të shpallet i adhurueshëm
Enver Hoxha duke u ekzaltuar edhe me 5.000 veta të vrarë prej tij.
Nuk ka asnjë dyshim se ai ka bërë shumë vepra të mira, por nuk
ka asnjë dyshim se traumatizoi pjesën dërmuese të kombit nga
epshi për pushtet. Nuk ka asnjë dyshim se me ashpërsi mund
të
krahasohet me diktatorë më të ligë që njeh njerëzimi, që nga
Kaligula, deri tek Stalini.
Dashuria dhe respekti tepër i madh ndaj
vrasësit
të tjetrit, nuk është qëndrim dinjitoz as për një çoban, as
për një akademik. Një simpati e tillë mund të artikulohej pas
disa dekadave apo shekujve, por jo derisa viktimat janë gjallë dhe
akoma vuajnë pasojat.
Nëse
shkëputemi nga të menduarit fisnor dhe qëmtojmë drejtë
filozofinë e Demaçit, Rugovës, Qosjes, Adem Jasharit, Ukshin
Hotit, Anton Çettës, etj. atëherë mund ta konsiderojmë veten me
fat si komb se këto personalitete, u shfaqën në një periudhë
simetrike. Mungesa e çdo njërit prej tyre, do të kishte pasur
pasoja për çështjen shqiptare. Për ta kuptuar këtë duhet
menduar vetëm ca sekonda në njëkohësinë serbe dhe shfaqjen e një
elite nacionaliste barbare, që dëmtoi Serbinë më shumë, se sa
mund ta bënin popujt jo serb në federatën jugosllave.
Ishte
Demaçi shëmbëlltyra inspiruese për ne në vitin 81. Si studentë
patëm kërkuar lirimin e tij nga burgu, edhe pse shumica nuk e
njihnim as si dukej. Qosja atë ditë prilli na vështronte nga
ballkoni i Instituti Albanologjik. Oosja ishte shembulli i atij
intelektuali që qëndronte vertikalisht dhe u shndërrua
në ideolog të lëvizjes. I atëhershmi, jo ky i sotshmi. Ukshin
Hoti ishte filozof dhe politikani ndër të rrallët që kishte
Kosova atëherë.
E Rugova? Rugova kishte filozofinë e tij, ashtu
siç pat Qosja të veten, Demaçi të veten dhe Adem Jashari të
veten. Këta nuk kanë mundur të bashkohen sepse çdo njëri ishte
gjeni në fushën e vet. Në të vërtetë, në qëndrimet ishin
despot: Rugova despot i pacifizmit. Qosja despot i idesë dhe
udhëheqjes shpirtërore, Demaçi i sakrificës, por tradhtari
Rugova, pat ofruar patriotit Qosja detyrën e Kryeministrit të
Kosovës. Përgjegjësi e madhe kjo për kohën. Qosja pat refuzuar.
Më lehtë ishte të kritikohet mënyra se si ndërtohet një pallat,
se sa ndërtimi i tij. Ashtu si kritikohet nga jashtë edhe Akademia
e Kosovës, edhe Shoqata e Shkrimtarëve...
A
nuk bën të mburremi me përkushtimin dhe rezultatin
e çdo njërit, por jo të shpallim tradhtarë ata që nuk janë e të
heqim
dorë nga
sekuestrimi
i
historisë
dhe meritave.
Ato akuza
do të jenë të përkohshme,
sepse një ditë fashitet inati, smira, urrejtja dhe historianët
do të merren me faktet e prodhuara, e ato fakte, prej çdo njërit
prej tyre, kanë rrezatuar një civilizim shqiptar. A nuk po shihni
se po vuan populli nga këto përplasje dhe dezintegrohet nga brenda?
Pse nuk vëreni shpërbërjen tërësore të shoqërisë? Pse
ndihmoni në rrënimin
e atyre pak nyjeve që kanë mbetur për ta mbajtur grumbull këtë
popull me valixhe në dorë?
Nuk
mund të quhet renegat
Rugova pse refuzoi UÇK-në,
apo pse kërkoi të ndalet sulmi i NATO-së.
Ai
qëndrim vetëm dëshmonte pacifizëm radikal, por jo tradhtinë.
Duke shpallur Rugovën
tradhtar,
u krijua në
Kosovë një gjendje paranoide, ku tradhtarë shpallen të vdekurit,
gjersa tradhtarët e vërtetë edhe sot në shërbim të Serbisë,
vazhdojnë me punën e tyre të papenguar. Shpallja tradhtar e një
prijësi për të cilin shumica kanë mendim pozitiv, është
përçarje në stilin e lartë akademik. Shpërbërje dhe rrënimi i
një kohezion social, që synon çdo popull. Kjo është entropi.
Entropi
është
sipas
sociologut amerikan Amitia Etzioni, kur një shoqërie
i
mungon rendi dhe lidhshmëria sociale në mes vete. (Libri
mund të lexohet falas
Shoqëria
aktive: një
teori mbi proceset politike dhe shoqërore.
Autori
ka qenë dhe kryetar i shoqatës së
sociologëve amerikan.)
Duke
shpallur atë tradhtar u sekuestruan meritat dhe përkushtimi për
pavarësi, me këtë u shpërblyen me vende të punës meritorët,
sipas seleksionimit fisnor dhe kreshnik dhe u lan anash shumë
ekspert dhe u zëvendësuan edhe me analfabetë. Pas meritokracisë,
u lind inaptokracia. Në kundërshtim të
plotë me sjelljet e Konrad Adenauerit në
Gjermaninë e pas luftës. Njihet thënia e tij se ujin e ndytë nuk
do ta derdhim, derisa nuk kemi mundësi ta zëvendësojmë me të
pastrin. Pra kishte edhe ish fashist në vende kyçe.
Ashtu
si diskriminonte Millosheviçi në raport me serbet, në të njëjtën
mënyrë nisi diskriminim, armiqësimi, përjashtimi, stigmatizimi
njerëzve që konsideroheshin mercenarë apo përkrahës të një
tradhtari si Rugova. Madje disa edhe u vranë pas luftës. Kjo
prishje kohezioni, kjo mungesë koherence në gjykim dhe vlerësim,
krijoi shtresën e përjashtuar nga të mirat që sjellë demokracia
dhe rriti varfërinë dhe vjedhjen më shumë se në kohën e
Jugosllavisë.
Në
përçarje dhe
dezintegrim
të brendshëm fatal,
investuan të gjitha aftësitë intelektuale Rexhep Qosja dhe Adem
Demaçi. Kjo meritokraci e toleruar prej tyre në fillim, e
idealizuar prej tyre në fillim, e ngritur në mit, solli deri në
mjerim social dhe implozion: duke braktisur shtetin
dhe pavarësinë
në masë. Sot
Gazeta
die Welt sjell
një studim nga Universiteti i Bohumit autorizuar
nga
“Bertelsmann-Stiftung”:
aty
është
shqyrtuar
gjendja
e fëmijëve
nga familjet e varfra,
që
jetojnë nga asistenca
sociale.
Fëmijët kishin treguar këto mangësi:
të
dobët në gjuhën gjermane, të dobët në numërim, probleme me
koncentrimin, vuajnë
nga trashësia
dhe
kanë
pak
shokë. Pra varfëria pengon zhvillimin normal të fëmijëve dhe
nesër këta do të jenë në periferi të shoqërisë. Se si ka
punuar meritokracia
jonë,
rezultatin nuk e përjetojmë vetëm sot, por edhe nesër. Ky studim
i tregon edhe Kosovës
se
çfarë e pret në të ardhmen
me
varfërinë më të madhe në Europë, por me politikanët
ndër më të pasurit në kontinent.
Të
gjithë dimë se edhe sikur të kishte përkrahur Rugova UÇK-në,
nuk do të ndryshonte gjendja faktike, por do të humbte ai si njeri,
ne si komb dhe pacifizmi tij do të quhej mashtrim. Kjo mund të
reflektohej edhe në
gjykimin
e botës ndaj
nesh. Çfarë
i dhuhej UÇK-së
pëkrahja
verbale e Rugovës, kur involvoi
Perëndimin
në
çështjen tonë?
Këtë
sukses nuk kanë pasur as Qosja, as Demaçi. Nuk
ka pacifistë
të përkohshëm. I përjetshëm ishte Gandi, ashtu ishte edhe
Mandela. Ashtu si edhe Dalai Lama që kundërshton çlirimin e
Tibetit me luftë. Rugova nuk ishte njeri që vesh çizme gjenerali.
E vërtetë se Rugova nuk pat
pranuar UÇK-në,
por e vërtetë se
mbolli
në Perëndim mirëkuptim,
që rezultoi në
përkrahjen e përkushtimit dhe rrebelimit të UÇK-së
jashtë.
Ne si tërësi, si popull e si komb, fituam, çfarë dreqin
kemi që prodhojmë tradhtarë, aty ku nuk janë, e nuk arrestojmë
ata që janë? Pse nuk dimë të festojmë fitoren së bashku dhe
ndërtojmë shtetin duke pasur edhe SHBA-të
brenda? Duke
qenë shtet i sigurt, aq sa është edhe SHBA.
Pse na nevojite kjo luftë klasash në shoqëri? Pse kjo përçarje
nga lartë? Pse ky inat? Pse kjo smirë? Pse
kjo xhelozi? Tradhtar është ai që bashkëpunon me armikun, jo ai që denoncon
barbarizmin e tij.
Për
ta kuptuar Rugovën duhet njohur filozofinë e Gandit, i cili do të
kishte kërkuar ndalimin e luftës, filozofinë e Mandelës i cili do
të kishte kërkuar ndalimin e luftës dhe qëndrimin e Dalai Lamës.
Shteti i Kosovës nuk ka pësuar humbje pse Rugova mbajti qëndrimin
e tij radikal pacifist. Perëndimi është mësuar me shumë rryma
dhe qëndrime në shoqëri. Qëndrimi tij tregonte se ne ishim popull
i qytetëruar, se civilizimi jonë duronte edhe pikëvështrime dhe
mobilizime tjera jo diktatoriale. Suksesi i Rugovës ishte në
marrjen e miqve Serbisë, në denoncimin e aparteidit në Kosovë dhe
në krijimin e miqve. Para tij nuk kishim pasur asnjë mik dhe aty
mbaron misioni i tij. Suksesi i UÇK ishte përshpejtimi i procesit
dhe aty mbaron suksesi i tyre.
Suksesi i Qosjes ishte deri në vitin
2.000 pas këtij viti shërbeu në përçarje dhe krijimin e
armiqësisë, acarime brenda shqiptare. Shërbeu me përkushtim të
madh jo në pajtim kombëtar, por në polarizime. Duke u marrë me
Rugovën e vdekur, duke e stigmatizuar atë ndikoi në përçarjen
dhe huti kaotike nacionale. Nuk mund të imagjinohet një akademik në
Perëndim të merret me çështje aq private të një kundërshtari
vetëm për ta rritur përbuzjen ndaj dikujt dhe ithtarëve të tij,
madje edhe duke folur se çfarë ka pirë e si ka pirë Rugova. R.
Qosja nuk duron njeri mbi vete. Ai merret vetëm me ata që mund të
rrezikojnë piedestalin imagjinar. Ai në fakt është letrar më i
madh se Rugova, por në politikë ka dështuar më shumë se Rugova.
Sikur të ishte gjallë Rugova, Qosja para tij do të kishte dështuar
edhe sot politikisht. Për të parë popullorshmërinë e Rugovës
dhe Qosjes, mund të shikohet tek wikipedia: për Rugovën është
shkruar në 40 gjuhë të botës. Për Rexhep Qosjen në këto pesë
gjuhë: anglisht, polonisht, suedisht, shqip dhe gjuha volapyk, që
nuk di kush e flet.
A
thua nuk është më e drejtë të jemi mirënjohës ndaj Adem
Demaçit për sakrificën në të kaluarën? A nuk është e drejtë
të jemi mirënjohës për kontributin Rugovës dhe depërtimin e
Kosovës në arenën ndërkombëtare, ku nuk kishte qenë kurrë. A
nuk është me vend të jemi mirënjohës për ndihmesën e dikurshme
ideologjike të çështjesh shqiptare të Qosjes? A nuk bën të jemi
mirënjohës me veprën e Adem Jasharit? A nuk duhet të jemi
mirënjohës me veprën e UÇK-së? Pse
paskemi nevojë të krijojmë tradhtarë dhe shpërfillim përkushtime
tjera?
Pse kemi frikë nga një i vdekur dhe merremi me demonizimin e
tij dhe shpallim të dëbueshëm, të diskriminueshëm ndoshta
gjysmën e popullit duke shpërblyer me vende pune vetëm
sekuestruesit e meritave? A duhet ta quajmë Rexhep Qosjen frikacak
që falë fustanit mbijetoi? A duhet ta shpallim tradhtar Adem
Demaçin pse dëshironte Ballkaninë apo pse kundërshtoi firmosjen
në Rambuje? Jo, ishte bindje e tij, siç ishte edhe Rugovës se
fitohet me paqe. Siç beson edhe Dalai Lama. Qëndrimi i Qosjes para
lufte ishte iluminist dhe mund të krahasohej me Voltairin, pas
luftës u shndërrua në ateist formal zbavitës, qefli.
Është
zhgënjim i madh të shohësh se si rrënohen shëmbëlltyra që je
krenuar deri dje, që i ke çmuar, respektuar, lexuar më shumë se
profetët. Demaçi dhe Qosja sot sillen si dy çupëlina tekanjoze në
pubertet: me inat, smirë dhe xhelozi. Ata shfaqen si inspektorë
policie, si prokurorë dhe gjykatës në një njeri dhe me plot
seriozitet, dalin para popullit për ta degraduar dhe pështyrë një
personalitet shqiptar, vetëm se nuk janë në gjendje të shkëputen
nga konteksti kohor dhe vështrojmë lëvizjen në mënyrë
objektive.
Vetëm nga droja se mund të renditen pas tij. Është keq
kur sheh përmendoret e djeshme të gjalla të shndërrohen në
ngucakeq me sjellje tipike të grave të lazdruara. Në këtë mënyrë
përçanë populli si kurrë më parë në historinë shqiptare. Duke
shpallur njërin tradhtar, që ka përkrahje të madhe në popull,
shpallim mercenar edhe ndoshta gjysmën e popullit, që qenka mirë
për ta diskriminuar siç bënte dje Millosheviçi. Madje edhe t' i
dëbojmë nga vendi. Çfarë na duhen pasuesit dhe ithtarët e
tradhtarit? Kështu një ditë mund të mburremi se dëbuam
mercenarët dhe ngelën vetëm gjaku i pastër arian i patriotëve,
edhe atë, me një popullsi sa e Malit të Zi.
Sikur
Qosja dhe Demaçi ta kuptonin kohën, e jo të flasin në afekt, të
gjykojnë jo me forcën e imagjinatës në mënyrë kreshnike si në
vitet e 30 të shekullit të kaluar me qifteli, atëherë ata nuk do
të kishin toleruar, nuk do të kishin heshtur nga gabimi i parë në
ndërtimin e shtetit, por jo të shfaqen pas karikaturës shtetërore,
sepse ai shtet po keqndërtohej para syve të tyre. Asnjë degë
administrative nuk funksionon si duhet. Janë punësuar të afërmit
e tyre, madje edhe analfabetë, me merita dhe mitizimet që ua falën
Qosja dhe Demaçi.
Është
fare lehtë të dezintegrohet një komb nga brenda, siç e kanë
shpërbërë horizontalisht dhe vertikalisht. Nëse Rugova është
tradhtar si Rrahman Morina e Ceno Kryeziu, atëherë këtë nocion në
fjalorin e shqipes duhet rikufizuar dhe shkruar: tradhtar nuk
është ai që bashkëpunon me armikun, por kur R. Qosja në rolin e
inspektorit hetues, në rolin e prokurorit dhe në rolin e
gjykatësit, shpall dikë si të tillë. Kaq.
Asgjë më shumë.
Edhe
dy fjalë për titullin babai i kombit. Zakonisht në botë këtë
emërtim meriton një politikan që ka dhënë kontribut në
ndërtimin e shtetit, si për shembull Gandi në Indi. Etër të
kombit konsiderohen në SHBA ata që kanë firmosur Deklaratën e
Pavarësisë. Sipas një zakoni
të
vjetër të senatit romak qe shpallur edhe Vittore Emanuele II„Padre
della Patria” dhe ashtu shkruan tek varri i tij. Pjetri i Parë qe
shpallur baba i Rusisë, që pastaj e përvetësoi Stalini. Si baba i
pavarësisë është shpallur në Brazil José
Bonifácio de Andrada e Silva. Edhe
shumë vende tjera në botë kanë etërit e tyre, por askund nuk
shpallet Baba
i Kombit
një romansier, kritikë letrar, poet,
historian, por një njeri që me angazhimin e vet të madh në
politikë, ka ditur të ndërtojë një shtet nga gërmadhat. Askujt
nuk i shkon ndërmend në Gjermani të shpall baba Günter
Grassin,
Adornon apo një shkrimtar
tjetër
që
ka
fituar Çmimin
Nobel. Kundër këtij emërtim me ngarkesë psikologjike frojdiane,
duhet të luftojë vet Qosja. Do
të shfrynte deri diku bullungun narcist.
Sidoqoftë
duhet të jemi mirënjohës dhe t' u ndërtojmë përmendore pranë
Nwebornit :
Adem
Jasharit, që ishte
shëmbëlltyrë e rezistencës aktive dhe e
atdhedashurisë
Ibrahim
Rugovës, që
ishte atdhetar
idealist pacifist dhe zëzmadhues i çështjes shqiptare.
Adem
Demaçit,
që ishte atdhetar dhe u
sakrifikua duke shërbyer si
shëmbëlltyrë dhe frymëzim.
Rexhep
Qosjes
sepse ishte udhëheqës shpirtëror i
lëvizje për çlirim.
Ukshin
Hotit,
që ishte politikan, atdhetar
dhe filozof i vërtetë në skenën politike kosovare
UÇK-në
që ishte rezultat dhe sintezë e
atyre personaliteteve më lartë dhe
natyrisht pa harruar edhe leximin e Deklaratës së Pavarësisë nga
Hashim Thaçi, i cili do të ketë një vend të rëndësishëm në
historinë e kombit shqiptar. Është fjala
për Hashimin e djeshëm, jo të sotshmin.
Kushdo
që përbuzë përkushtimin dhe angazhimin e
atëhershëm të
atyre më lartë dhe
shumë të tjerëve,
punon për shpërbërjen, për armiqësimin, për përçarjen e
kombit dhe shpall kope
dhe
tradhtar një pjesë shumë të madhe të tij.
Neve para se të pajtohemi me serbet, duhet të pajtohemi
në mes vete dhe të pushojmë me prodhimin e armiqësisë
brenda familjes së madhe, që e quajmë popull
dhe,
të
kremtojmë së bashku Pavarësinë e fituar, që nuk po e trajtojmë
me respektin që e meriton dhe
që nuk po e kuptojmë
se e kemi...
Gazeta SOT
Libra nga Lis Bukuroca
Ata që jetojnë në Gjermani mund t'i porosisin disa libra edhe te thalia.de ose në 340 libraritë e saj në Gjermani, Austri dhe Zvicër. Gjenden edhe te libraria më e madhe në SHBA Barnes and nobles dhe mund të porositet, përveç online, në 630 libraritë e tyre. Shikoni ju lutem se ku ju konvenon çmimi më tepër. Unë mund të vendos vetëm për çmimin te lulu, jo te botuesit tjerë.
Kuptimi i jetës te amazon *, Kuptimi jetës te lulu **, Letër burrave (I )te amazon
Letër burrave (I) te lulu, Letër burrave (II) te amazon, Letër burrave (II) te lulu
Ngjyrat e dashurisë te amazon, roman vetëm për lexues të moshës madhore, Ngjyrat e dashurisë te lulu, roman vetëm për lexues të moshës madhore
Shtatë parimet e dashurisë, Hijedritat e jetës, Die Asylbewerber, komedi gjermanisht
* Te amazon tash e tutje mund të porositen edhe nga Australia.
** Te lulu mund të porositen nga 150 vende të botës. Shikoni çmimin se ku ju konvenon më shumë.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen