27.12.2015

Sqarim për lexuesit, ZËRI

Një mik më shkroi se duke kundërshtuar prijësit politik, tregoj mungesë respekti ndaj lexuesve të mi. Tjetri se duke kritikuar burrat, po ofendoj lexuesit. Dikush mund të preket, kjo nuk mund të përjashtohet, por unë nuk shkruaj për të fituar lexues duke u hartuar elozhe bindjeve të tyre.

Shkruaj nga perspektiva ime, ashtu si unë përjetoj botën, si i perceptoj fenomenet në shoqëri dhe kryesisht, si kuptoj unë drejtësinë. Më interesojnë sjelljet, jo njerëzit, pra ngjarjet dhe dukuritë. Kjo nuk domethënë se unë dua të kem të drejtë me mendimin tim, por unë nuk di mendoj siç dëshirojnë të tjerët, prandaj shkruaj ashtu si di vet. Shkruaj për të ofruar një pikëpamje vetëm si alternativë, vetëm si mundësi tjetër, jo për të siguruar një monopol mbi të vërtetën. Nuk kam bindje statike dhe sapo të shfaqet argumenti shkencor, ndryshoj edhe qëndrimin. Qëndrimi im është rezultat i leximit, jo i traditës. Është qëndrim në lëvizje të vazhdueshme.

Unë besoj se çdo njeri është univers në vete. Unë besoj se njeriu është i mirë. Unë besoj se njeriu i ekuilibruar vazhdimisht kërkon përmirësimin. Jo pse e duam, por e kemi si obligim nga evolucioni. Çdo njeri derisa është vetja është origjinal. Vetëm kur pajtohet me atë që sinqerisht e beson. Vetëm kur beson se nuk ka parime të përjetshme dhe se me kohën duhet ndryshuar. E reja është vazhdimisht në konflikt me të vjetrën, sepse gjithmonë konservativët mbrojnë të kaluarën dhe paragjykojnë të tashmen. Konservativët kanë humbur luftën vazhdimisht, por kanë penguar vazhdimisht shpejtësinë. Sikur të kishin fituar ata, do të udhëtonim akoma me gomarë.

Domethënë, unë përpiqem të kontribuojë në vetëdijesimin e atyre që lexojnë, se prijësit politik, nuk janë profet dhe partitë e tyre, nuk janë religjione, por duhet dëbuar nga skena, sapo të bëjnë deliktin e parë. Kështu bëjnë shoqëritë moderne, kurse ato patriarkale, u falin despotëve çdo delikt dhe përpiqen ta përligjin më mirë se despoti vet. Kjo është për keqardhje. Qëndrimet e tilla janë kancer për demokracinë.

Di shumë mirë se me shumë tema sociale, mund të prekë edhe nderin e disa burrave, që mendojnë se e kanë. Në fakt nuk kanë nder, por e besojnë me fanatizëm. Keqardhjen e tyre nuk dua ta pranoj si urdhër për të heshtur, përkundrazi, për t'u treguar atyre se kanë akoma kohë për t'u përmirësuar. Më mirë vonë se kurrë. Sikur nga respekti të heshtja, me heshtje do të mbroja sjelljen e tyre. Kjo do t'ishte në kundërshtim me atë që lexoj çdo ditë, që mësoj, që vështroj dhe do t'ishte në kundërshtim me epokën dhe rendin tonë. 

Kemi shumë dijetarë të mëdhenj që nga utilitarizmi, nga hedonizmi, kanë heshtur apo kanë përkrahur prapambetjen familjare duke e arsyetuar me traditën. Ata janë mësuar së fëmijë ta përjetojnë gruan si shërbëtore dhe me luftën e tyre për demokraci, tregojnë vetëm hipokrizinë e tyre. Të flitet për demokraci jashtë, jo brenda familjes, domethënë të niset ndërtimi i një kështjelle nga kulmi. Familja është qelizë e popullit thonë sociologët. Shumë qeliza të tilla, bëjnë një komb.

Nga leximet dhe përvoja kam konstatuar se fëmijët e keqtrajtuar në shtëpi, më vonë do të kenë shumë pasiguri, mangësi vetëbesimi për t'u profilizuar në jetë dhe për ta rigjetur drejtpeshimin e humbur. Këtë e vërejmë edhe tek politikanët tanë. Familja me dhunë nuk edukohet, por traumatizohet, domethënë sëmuret. Dhembjet nuk shkaktohen vetëm me rrahje fizike, por edhe me dhunë psikike. Kjo dëmton vetëbesimin dhe orientimin në jetë dhe mund të ketë më shumë pasoja se rrahja. Anketat tona flasin për abuzime epidemike në familje. Kjo gjendje nuk dëmton vetëm familjen, por një popull. Më keq se sa të shkruhet për dhunën në familje, nuk mund të ketë. Sepse u flitet në ndërgjegje atyre që për nga natyra, duhej të dhuronin dashuri, jo dhunë.

Mjerimin lexoj shumë herë edhe në fytyrat e grave, që nuk konsiderohen si njerëz, por si objekte, ose si shërbëtore. Ata politikanë që vjedhin kombin, marrin pjesë në shkatërrimin shtetit. Shpjegim tjetër nuk ka sepse e bëjnë me vetëdije, e bëjnë për vete nga një ego e sëmurë. Ata etër që shtypin gratë dhe nënshtrojnë fëmijët, shkatërrojnë familjen dhe ardhmërinë e fëmijëve. Ata nuk janë prindër, por vetëm fekondues. Shpjegim tjetër nuk ka as për këta, sepse e bëjnë me vetëdije të plotë. E bëjnë nga egoja e sëmurë. 

Familja duhet të jetë vendi ku gjendet mbështetja, motivimi dhe përkrahja, jo depersonalizimi dhe dresimi, siç bëhet me kafshët e egra për t'i stërvitur për cirk. Cili është dallimi cilësor, diferencues në mes një prind që rrah dhe një polici serb dje? Polici serb e ka bërë nga urdhri dhe nga mungesa e dashurisë dhe empatisë, por prindi si mund të përdorë metodat e policit ndaj të dashurëve të vet? Pra, polici serb mund të kuptohet, por jo prindi që përdor metoda të policit brenda familjes.

Njeriu që shtyp, nuk e bën këtë pse të dashurit e tij nuk janë vërtetë të mirë, por sepse ai ka deficit sedre, deficit në vetëbesimin dhe beson, se nënshtrimi sjell paqen, edhe atë, duke jetuar në vitin 2015. Edhe xhelozia sipas psikologëve është rezultat i mungesës së sedrës dhe vetëbesimit. Në fakt inferioriteti imponohet në shtëpi.

Nuk ka asnjë dyshim se nënshtrimi është më i lehtë se sa debati. Debati kërkon të menduar, nënshtrimi besim në dhunë dhe në efektet pozitive të dhunës, pra përjashtim të të menduarit. Në kundërshtim me njohuritë e sotshme pedagogjike.

Për të ushtruar dhunë nuk duhet mençuri, por për debat, po. Çdo njeri që ushtron dhunë apo që ofendon, e bën këtë nga mungesa e aftësisë analitike mendore, nga mosdëshira, nga manipulimi si fëmijë, ose nga humbja e personalitetit të vet, që i është sekuestruar nga ai që nuk duhet, nga prindi. Bindja ime është se në familje nuk guxon të përdoret asnjë metodë, që përdorë një rend diktatorial, ose nga policia në atë rend.

Unë besoj se familja lidhet në mes vete me emocione, me dashuri, partnerët me emocione dhe intimitet, por kjo lidhje është e mundur dhe e qëndrueshme vetëm në mes njerëzve të lirë dhe të barabartë, që kanë të drejta, liri dhe detyra të njëllojta. Sikur unë të arsyetoja dhunën në familje si metodë edukative, atëherë nga ndjenja e drejtësisë, do të kërkoja ushtrimin e dhunës edhe ndaj të rriturve, kur bëjnë vepra penale. Arsyeja? Shumë e thjeshtë. Ajo që mund të rekomandohet për fëmijë dhe gra, nuk ka asnjë arsye të refuzohet për burra.

Demokracia jashtë, por patriarkalizmi në familje, nuk mund të funksionojnë në një shtet si duhet, por do të jenë në përleshje të përhershme. Aty demokracia nuk mund të funksionojë, sepse familja si qelizë e parë e shoqërisë, ka rend tjetër në shtëpi dhe nuk respekton ligje, por bindje arkaike, zakonore, të cilën pastaj e përligjin me traditë edhe atë, duke pasur një kushtetutë tjetër, që obligon qytetarin për të jetuar konform ligjeve, jo bindjeve të atyre që kanë vdekur. Është e tepërt të përmenden politikanët që i qasen traditës, jo ligjit.

Se është kështu, shihet pikërisht tek ata që aprovojnë ligje. Ata janë të parët që i shkelin. Kjo edukatë nuk merret jashtë, por në shtëpi. Nëse sot krijojmë raporte të shëndosha në familje, mund të shpresojmë se pas dy brezave, do të kemi politikanë të shëndoshë mendërisht. Këta që i kemi janë dhunuar në shtëpi dhe dhunuar nga shteti në të kaluarën. Ata janë të traumatizuar. Ata përpiqen të duken normal, por nuk janë. Ata janë mësuar të luajnë një rol, që herë e luajnë mirë, herë keq. Ata ndryshojnë rolet dhe bindjet sipas interesave dhe rendeve politike. Kështu e kanë stërvitur në shtëpi.

Të pritet sjellje e mirë prej tyre, është ca e tepërt. Aty ku fëmija i martuar jeton sipas parimeve të prindit, aty shoqëria nuk ecën para dhe nuk jeton kohën e vet, por të babait. Derisa të mos depërtojë kushtetuta në familje, derisa të mos depërtojnë liritë dhe të drejtat e njeriut në shtëpi, të drejtat e gruas, të drejtat e fëmijës, do të besojmë se jetojmë në demokraci, por në fakt është një iluzion, një hibrid, një centaur, që nuk mund të sjellë kurrë rezultate. Ky mendim nuk është paragjykim, por konstatim. Kemi edhe njerëz të mirë, por në morinë e matrapazëve politik, ata nuk mund të depërtojnë.

Populli në fakt ka bërë një pakt në heshtje me elitën politike. Politikanët nuk respektojnë ligjet, populli nuk respekton obligimet kushtetuese, prandaj demokracia jonë është surrogat i demokracive perëndimore. Rezultati i vetëm do të jetë mërgimi, për të jetuar diku ku respektohet dinjiteti i njeriut, sepse dinjiteti është nëpërkëmbur, është humbur aty ku nuk duhet, në shtëpi, në familje, në votër, pikë së pari.

Pra, unë shfrytëzoj një të drejtë demokratike themeltare për të shprehur mendimin tim, ashtu siç kanë të drejtën themeltare të mos e lexojnë ata që mendojnë se dija e tyre është e përjetshme, e mjaftueshme sepse bien në kundërshtim me bindjet fikse dhe patriarkalizmin. Në patriarkalizëm burri fiton epërsinë e vet, jo nga mençuria, jo nga aftësia, jo me profesionin, jo me fitimet, por thjesht me organin gjenital. Pra, përparësi e përjetshme bazuar jo në dije dhe aftësi, por në një organ që bën shurrën. Kaq mjafton për të shpallur veten të gjithëdijshëm dhe despot me kamxhik në dorë, që diskriminon dhe nënshtron familjen.

Edhe një, deri tani janë lajmëruar katër botues, që më kanë shkruar për t'i publikuar artikujt si libër, kryesisht temat sociale, familjare, që do t'i kisha titulluar me “Letër Burrave.” Nuk e kam bërë dhe nuk do ta bëj sepse kërkojnë financimin. Me vështrimet politike, temat sociale dhe poezitë, mund të jenë diku 2000 faqe, por një financim vetjak, nuk do të fliste për vlerën e shkrimeve, por do të fliste shumë për sedrën dhe lakminë time.



Keine Kommentare: