Lexova
dje tek gazeta DITA një reagim të akademikut Artan Fuga. Zakonisht
kur lexoj atë titull para emrit, atëherë pres të lexoj mendime
logjike, që nuk mund të kundërshtohen aq lehtë. Kjo mirëpo nuk
ndodh me disa akademikë shqiptarë. Ata shumë herë nuk janë në
gjendje të shkëputen nga mendësia ballkanase dhe ushqejnë
viktimizimin e popullit, duke i pezulluar të të qenit subjekt
vendimarrës në shoqëri dhe shnëdrruar në objekt, që e
shfrytëzojnë të tjerët. Pra duke i pezulluar dhe anuluar të
gjitha aftësitë e veta logjike, vendimmarrëse. Edhe pse krejt
shkrimi mund të kontestohet dhe është diplopik, ky ishte mendimi
që irriton më shumë:
"Kur
shoh futbollistët e kombëtares që luajnë me klube të huaja, unë
për vete edhe hidhërohem : Si na i marrin gjërat më të mira?"
E
lexuat mirë? "Si na i marrin gjërat më të mira?" Ata na
i marrin neve lojtarët, ne jemi të mjerë, një kope pa mundësi
mentale, që vështron ikjen e tyre, ndoshta edhe i përcjell deri
tek treni apo avioni duke qarë dhe ata ikin! Pse? Sepse ata na i
marrin dhe ne nuk jemi në gjendje t' i mbajmë. “Ata na i marrin.”
Çfarë domethënë kjo? Ashtu thjeshtë
mund të merret kafsha, që nuk posedon aftësi racionale për të
marrë vendime vet, por i duhet një thupër, një shkop pas dhe, i
grahim. Po a mund të merret lojtari? Jo. Ai konstatim na zhvesh nga
të gjitha përgjegjësitë dhe shndërron në viktimë. Lojtari
shkon vet. Askush nuk na ka marrë neve, por të gjithë i jemi
përplasur në prehër. Pse? Sepse ne para se të na marrin kishim
bluar mirë dhe mirë motivin dhe kishim zgjedhur ditën kur nisemi,
trenin, autobusin apo avionin dhe kemi
aterruar aty ku mendonin se është shoqëri që ofron prosperitet,
qytetërim dhe ku dinjiteti i njeriu
respektohet si shenjtë.
Nga
një akademik mund të pritej për shembull të analizojë pse në
mendësinë tribale, të mirët nuk profilizohen, por vendet kyçe
zaptohet nga njerëzit bazuar në lidhje gjaku. Pse për shembull në
Zvicër, ku ka vetëm 200 mijë shqiptarë, ka më shumë lojtarë të
profilizuar dhe jo vetëm lojtarë, se sa në vendet e Ballkanit ku
jetojnë ndoshta 6 milion shqiptarë. Se
për futbollin nuk mungojnë kushtet as nëpër geto, dihet. Arsyeja
mirëpo është kjo: atje nuk ka mendësi fisnore. Aty trajneri nuk
pyet, kush është babai yt, çfarë ka punuar gjyshi, çfarë punon
babai, nga vjen nëna dhe nga vjen babai. Cili është fisi dhe ku
shtrihet ai. Aty shikohet vetëm aftësia në fushë dhe
shoqëria nuk ndahet në kasta si në Indi. Madje evitohet të
përmendet nocioni komb dhe zëvendësohet me nocionin qytetarë.
Se
shqiptarët braktisin vullnetarisht shtetet kleptokratike dhe
fisnore, kemi parë edhe live në televizor dhe do ta shohim
edhe disa vite. Atje shoqëria nuk është ndarë dhe polarizuar deri
në djallëzi në mes tradhtarëve dhe atdhetarëve, në mes
stalinistëve dhe demokratëve. Atje intelektualët e mëdhenj nuk
armiqësojnë qytetarët, nuk përçajnë ata, siç bëjnë tek ne
disa akademikët nga panteoni imagjinar, por kanë për detyrë
morale të punojnë për paqe në shoqëri dhe për falje. Ata
studjojnë, analizojnë fenomenet destruktive dhe përpiqen t' i
parandalojnë para se të shndërrohen në anomali shqetësuese.
Mendimi
tjetër që krijon huti është ky: “Himni
i kombëtares më emocionoi, por nuk më pëlqeu. Himni i kombëtares
nuk është himni i kombit, o shokë. Ai ishte shumë i mirë për
himn kombëtare bis. Kombëtarja e futbollit dhe kombi janë dy gjëra
të ndara.“
Nuk
kam parë lojën, por vetëm lexuar shkrime mbi të. Himni i
kombëtares nuk qenka i kombit. Se është i kombit mund ta dëshmojë
çdo shqiptarë që ndjehet pjesë e asaj
tërsie nacionale,
pa marrë parasysh se ku gjendet. Kjo e drejtë nuk mund t' i merret
askujt, asnjë pjesëtari të këtij kombi, sepse është vendim
individual. Se skuadra kombëtare dhe kombi nuk janë një, dinë të
gjithë: aty luajnë 11 veta, jo disa milionë shqiptarë. Këtu nuk
ka nevojë për sqarime komplementare. Pastaj akademiku vazhdon:
“Himni
i kombëtares nuk mund të lidhet me droning, sepse ai është një
episod politik i veçuar pa lidhje me futbollin dhe nuk mund të
politizohet me të.”
Të
gjitha vendet e botës intonojnë himnin e vet, madje edhe kur është
vetëm një sportist. Të gjithë emocionohen me himnin para lojës
dhe marrin atë motivacion për angazhim dhe mobilizim.
Ai qorton për ato sjellje, por nuk ofron një alternativë. Nuk
është detyrë dhe përgjegjësi e tifozëve të mendojnë për siç
thotë ai „...ndeshjen
tjetër për të menduar për kombin, kur kombi e thërret rininë
drejt dijes, drejt punës, drejt kulturës dhe nuk gjen përgjigje.”
Ky
mendim duket si një paragraf i shkëputur nga Kongresi i Partisë së
Punës.
Tifozi
nuk
është i autorizuar
në
atë çast emocional të mendojë për dijen, punën, kulturën,
sepse ai është një moment,
që
i ofrohet për t'
u
hedhur në dalldi apo rezignim. Ai
ka nevojë për një mburrje, për një shembëlltyrë, sepse
politika i ka shkatërruar të gjitha pritshmëritë.
Sipas tij ata duhet të përgjigjen kur kombi thërret. Kombi edhe
pse është në shumës, nuk është një subjekt, që mund të
thërras apo refuzojë
dikë.
Ai
është një unitet në shumës për ta thënë me fjalët e
Nitzsches.
Kombi ka një Qeveri, që
është autorizuar të merret me ato çështje. Habia
e madhe që herë pas here ndeshet tek disa akademikë
shqiptarë,
dje lexova edhe tek akademik Artan Fuga, është se ata kanë
vështirësi të shkëputen nga të menduarit folklorik, nga
metodologjia
komuniste, duke ushqyer iluzionet e tyre, por
pjesërisht edhe duke iu bashkangjitur turmës.
Në
stilin, ngre
e mos këput. Kështu
veprojnë zakonisht politikanët, që presin vota, por jo akademikët.
Mendimi “Rima me flamurin më të bukur në botë ishte perlë, nuk
ka flamur më të bukur, por problemi aty, në futboll, nuk është
flamuri, por topi… i futbollit.
“ është mendim populist, jo mendim prej një intelektuali.
Fotografia nga: NouvElle / photocase.com
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen