“Nese vërtet duam te dashurojmë, duhet të mësojmë si të falim!“
Nënë
Tereza
Nënë
Tereza nuk ka nevojë më për botën, por bota ka
nevojë të madhe për mirësinë e saj. Dimë të gjithë se sa
vështirë është të qëndrohet një gjysmë ore në spital pranë
një të sëmuri, por asnjëri nuk dimë, çfarë domethënë të
kalohet tërë jeta pranë të sëmurëve të braktisur.
Historiani,
shkrimtari
dhe producenti i filmave,
Tariq Ali (72
vjeç)
pakistanez me
pasaportë
angleze,
shenjtërimin e Nënë Terezë quan herë
budallallëk, herë qesharake. Duhet pasur inteligjencën mesatare
pak më të madhe se të shimpanzës (ajo
e ka 70,
Taraku duhet ta ketë 72
)
për të kuptuar se në këtë planetin tonë, qesharak dhe
budallallëk konsiderohet çdo profet, që nuk beson njeriu dhe se
asnjë profet, nuk gëzon pranueshmëri universale, tek të gjithë popujt.
“Ky
Papë Françesko, i cili normalisht është shumë inteligjent, duhet
të njohë veprat e vërteta të kësaj motre shqiptare dhe se ai
duhet ta shikojë filmin e tij “Engjujt e ferrit!” Të quhet ferr
vendi ku mjekoheshin të sëmurët e braktisur, që mblidheshin
rrugëve, nuk flet vetëm për ekuilibrin shpirtëror të një
njeriu, por për patologjitë e tija të pa mjekuara. Është shumë
e lehtë dhe ndoshta edhe fitimprurëse, të stigmatizohet dhe
satanizohet një grua, një pjesëtare e një feje tjetër, por
Anglia ka prodhuar iluminizëm, ku shijon atë liri të fjalës
Taraku, jo duke kritikuar shenjtorët e huaj, por të vetët. Anglia
nuk ka më nevojë për iluminizmin e tij, por Pakistani ka nevojë
për atë.
Nënë
Tereza ishte shqiptare dhe të gjitha gazetat e botës këtyre ditëve
citojnë fjalinë e saj: “me gjak jam shqiptare...”,
Deutschlandfundk e quajti “Ikonë botërore” por ka shqiptarë që
pyesin, “çfarë ka bërë ajo për kombin shqiptar?” Thua se
detyrë e një gruaje shqiptare ishte ta bënte atë çfarë nuk e
kanë bërë prindërit e atyre që shtrojnë pyetjen. Veprimtarisë
së saj i gëzohen miliarda veta në botë, por nëse do të mendonim
se krejt bota do ta çmonte, atëherë nuk kemi kuptuar njeriun.
Njeriu nuk ka lënë profet pa sharë dhe pa e konsideruar antizot.
Ne
që jemi akoma të gjallë, patëm fatin t'i përjetojmë tre
shqiptarë të mëdhenj: Nënë Terezën, Ismail Kadaren dhe Ibrahim
Rugovën. Ndoshta duhet pritur disa shekuj për të nxjerrë në
dritë tre personalitete të tilla që pranohen nga qytetërimi
modern. Shfaqja e tyre në një epokë, ndikoi edhe në empatinë
ndaj nesh dhe lindjen e shtetit të dytë. U pranuam si popull i
vogël me zemër dhe dije të madhe.
Meriton
përkulej plot nderime çdo shqiptar që ndikon në ndërtimin e një
imazhi pranues të shqiptarit në botë. Për ata që nuk kanë
bindje fikse dhe ngule, pranojnë me respekt humanizmin e çdo
kleriku shqiptar që ndriçon emrin e këtij kombi: qoftë hoxhë apo
bektashi, qoftë prift katolik, ortodoks ose protestant. Nuk është
me rëndësi cilat mësime mundësuan humanizmin, por rrezatimi i
veprës dhe dobia universale.
Nënë
Tereza është e vdekur. Shenjtërimi saj nuk ndikon më në jetën
e saj, por ajo është pasqyrë e kësaj bote, që i duhet kësaj
Toke. Jeta në luks derisa të tjerët vdesin nga uria, jo se është
e papranueshme, por duhet luftuar atë! Jo mjete ushtarake, por me
emancipim dhe me iluminizëm!
Nënë
Tereza është imazhi i grave shqiptare: rrudhat në ballin e saj
janë po ato rrudha që kanë gjyshet shqiptare. Janë ato rrudha, të
cilat rrëfejnë për një jetë plot brenga, shumë shërbime, aspak
mirënjohje dhe pa respekt ndaj dinjitetit dhe punës së saj. Ato
janë mësuar vetëm të falin, por jo të marrin. Nënë Tereza
ishte njëra prej atyre miliona nënave shqiptare që flijohen për
dashuri.
Nënë
Tereza nuk i fali njerëzve dhurata, por atyre u dhuroi jetën e vet.
Lumturinë e vet ajo gjeti në sytë e fëmijëve në vdekje e sipër,
në buzëqeshjen para grahmës të atyre grave dhe burrave. Ajo në
prehrin e saj u dha ngrohtësinë në çastin fundit. Atë çfarë
duhej ta bënin prindërit.
Ajo
mund të shahet dhe shpallet djall. Kjo është liria themelore që
ka njeriu: të mendojë, të dyshojë! Kjo mirëpo nuk ndryshon asgjë
në veprimtarinë dhe humanizmin e saj. Ai qëndrim mund të flasë
vetëm për fushën e prapsme dhe moskuptimin e realitetit në botë. Me
shenjtërimin e saj, nuk nderohet vetëm ajo, por njëkohësisht
ngrihet lapidar një grua shqiptare. Shenjtërimi saj nga ngrit në
një piedestal më të lartë se sa një fitore në sport dhe na bën
të përbotshëm. Derisa të ekzistojë njerëzim, emri saj do të
ngrohë të sëmurët e braktisur dhe të varfrit, që presin t'u
trokas dikush në derë.
Të
kritikohet veprimtaria e dikujt, është puna më e lehtë që mund
të bëjë njeriu. Të prodhohet veprimtari humaniste, është tepër
e rëndë dhe kërkon përkushtim.
Të mos kesh asnjë fëmijë, por të thirresh NËNË nga miliarda veta, është mirënjohja më e madhe që mund t'i bëhet një gruaje.
Ajo
u gëzohej parave, jo pse i fuste në xhep të vetin, por sepse
kishte mundësi të falë më shumë. Sot kundërshtarët e saj më
të mëdhenj, janë ata që nuk falin asgjë, por marrin vetëm. Janë
ata që nuk ngopen kurrë me para dhe krejt krenarinë e tyre,
tregojnë me shtëpi të mëdha dhe pasuri të madhe. Njerëzve të
tillë, u shërben zoti për të fituar pushtet, por jo për të
falur dashuri dhe mirëkuptim në mes njerëzve.
Gonxhe
Bojaxhiu ishte ajo që ishte. Ajo jetoi jetën e vet sipas bindjeve
të veta, por çfarë kontributi dha për kombin shqiptar? Të atin e
saj vrau qeveria serbe për shkak të nacionalizmit shqiptar. Ky
kontribut dëshmohet në biografinë e autorizuar të Kathryn
Spink, “Mutter Teresa – Ein Leben für die Barmherzigkeit.”
Miliona herë nëpër media përemendet sot origjina saj. Është kjo
pak? Atëherë sillni lidhjet, ku flitet për gjyshet Tuaja!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen