Kudo në
Europë kleri paguhet nga shteti. E kanë
bërë të gjithë edhe në kohën komuniste, përjashtim bënte
Shqipëria. Përjashtim bën sot Franca, kur për shkak të
historisë, laicizmit, shteti ka vijëzuar një ndarje më të rreptë
me religjionin. Aty ata financohen nga besimtarët. Një kler që nuk
financohet nga populli i vet, financohet zakonisht nga jashtë. Nëse
financohet nga jashtë, atëherë populli shumë herë mund të
trishtohet me mendimet e tyre, me botëkuptimet e tyre sepse ata do
të jenë të detyruar të shprehin mirënjohjen dhe përkulshmëri
ndaj financuesve dhe bazuar në rrogë, do të konsiderojnë shefa të
vet paradhënësit. Nuk do të jetë vetëm kleri i financuar, por
ajo mënyrë nëpërmjet tyre vazhdon edhe tek njerëz tjerë, që
nga ateistë të rreptë, shndërrohen në besimtarë të devotshëm,
derisa nuk shfaqet paguesi tjetër. Nëse ata luftojnë interesat
nacionale, bëjnë këtë sepse mbijetesa e tyre dhe jeta nuk
financohet nga populli dhe vendi ku jetojnë, por kundër popullit,
mund të pozicionohen shumë lehtë. Kosovës i duhet një ligj, që
ndalon financimin nga jashtë. I duhet një ligj që obligon klerin
për respektimin e Kushtetutës, ashtu si në Europë, ku nuk lejohet
predikimi kundër rendit kushtetues, çfarë në Kosovë e bëjnë:
me ide, me ligjërime, me shkrime dhe me vepra.
Kosovës i
duhet një ligj, ku fetarët regjistrohen dhe paguajnë çdo muaj një
shumë të caktuar, me të cilat pastaj ata dëmshpërblehen dhe të
gjitha ceremonitë tjera fetare për paguesit e rregullt, do të jenë
falas, siç është edhe në Gjermani. Ashtu luftohet edhe
korrupsioni dhe futja e parave në xhep dhe pengohet mosdeklarimi i
të ardhurave dhe pagimi i tatimeve në fitim.
Kosova
duhet domosdoshmërish ta ketë atë ligj, sepse një institucion
fetar nuk mund të jetë organizatë e pavarur, një OJQ, shtet në
vete, kur dihet se është në shërbim të besimtarëve vendas.
Kosova nuk duhet të rregullojë me ligj vetëm rrogat e klerit
myslimanë, por edhe të atij katolik dhe ortodoks. Tani për tani
kemi pjesëtarë të klerit mysliman dhe ortodoks që predikojnë
hapur kundër interesave nacionale. Kundër bashkëjetesës. Kundër
rendit kushtetues, kundër lirive dhe të drejtave të njeriut,
kundër barazisë gjinore. Ata predikojnë edhe racizmin. Në shtetet
ligjore kjo është e palejueshme dhe e pamundur. Në fakt nuk është
çudi pse ndodhë në Kosovë, kur shteti nuk dinë nga kush
financohet kleri saj. Kur shteti lejon që shef i tyre të bëhet
dikush jashtë - fakt që mund të kuptohet nga ligjëratat e tyre
dhe madhërimin i shefave të jashtëm – atëherë do të durojë
edhe përzierje flagrante brenda.
“Në
kohën e Jugosllavisë janë paguar të gjithë nga “shoku” Tito”
(Fran Buzhala) dhe
gati të gjithë kopeisht, i shërbenin vetëqeverisjes, komunizmit
jugosllav dhe të gjithë, patën qarë për vdekjen e ateistit dhe
komunistit Tito, prandaj
qenë radhitur në rreshtin e parë gjatë varrimit të tij.
Nëse Kosova nuk zgjidhë këtë çështje si vendet tjera europiane,
atëherë jo vetëm se do të ketë njerëz që madhërojnë dhe
idealizojnë dhe hyjnizojnë diktatura teokratike, por do të
vazhdojnë dhe me shpëlarjen e trurit tek të rinjtë, si dhe me
indoktrinimin e tyre kundër demokracisë.
Çdo
religjion mund të ketë mendime që nuk i përshtaten moralit tonët
të sotshëm. Ato mendime nuk guxon të predikohen sepse i ndalon
Kushtetuta. I ndalon në Perëndim. Në Kosovë vetëm në letër. Në
Ballkan vetëm në letër. Kosova nuk ka akoma shtet, por është
thjesht një improvizim i shtetit, por ai ligj i duhet. I duhet për
t'ia vizatuar së paku brezit të ardhshëm shtetin e vërtetë. Pra
jo vetëm se duhet të paguhen nga shteti, por shteti duke financuar
ata, cakton edhe normat se kush nuk mund të bëhet drejtues i
besimtarëve.
Meqenëse
as Enver Hoxha nuk arriti të zhdukë religjionin, atëherë
bashkëjetesa duhet vazhduar në korniza ligjore. Besimtarët janë
aty, kleri është aty dhe të gjithë duhet t'i binden Kushtetutës
në fuqi, jo të propagandojnë ide antikushtetuese. Kjo mund të
arrihet vetëm nëse obligohen ta respektojnë rendin dhe popullin
nga i cili do të jetojnë. Në Perëndim nuk do t'i lejohej një
prifti të thotë se Filanes nuk i lejohet të martohet me
myslimanin, ose me budistin. Nuk mund të predikojë në kishë
racizmin apo nxisë urrejtje fetare ndaj besimeve tjera, nuk guxon të
flasë kundër orientimit seksual, nuk mund të flasë kundër
kombeve tjera, nuk guxon të flasë kundër barazisë gjinore para
besimtarëve dhe natyrisht, nuk i lejohet të gërmojë në themelet
e demokracisë. Ky rregull ndërtohet vetëm, kur kleri paguhet nga
besimtarët e vet. Ka disa modele në Europë, që mund të merren si
bazë: ai francez, ai italian, ai gjerman etj. Kur paguan dikë
shteti, mund t'i japë edhe urdhra, kur nuk i paguan, atëherë ata i
japin urdhra politikës. Duke pasur këtë gjendje që kemi dhe
pavarësinë tërësore të klerit nga shteti, politikanët janë
shndërruar në zvarranikë të klerit, sa për çdo festë, ata me
krejt pushtetin e veshur nga populli dhe të votuar me vota, pra
përfaqësuesit e shtetit laik, shkojnë dhe zvarriten para klerit të
pa votuar, çfarë nuk bën asnjë politikanë në Perëndim. Pra,
Haradinaj ka të drejtë dhe në të ardhmen, mund t'i kthehet
dinjiteti edhe politikanit. Nëse në këtë brez jo, së paku të
normëzohet për brezin e ardhshëm.
Bota Sot
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen